Co je nový portál Fleetboard a jak se liší od stávajícího řešení pomocí desktopu?
Nový portál Fleetboard nahrazuje jako komplexní řešení stávající systémy portálů Mercedes-Benz Trucks Uptime a Fleetboard Cockpit. Portál nabízí intuitivní webové uživatelské rozhraní pro správu objednaných služeb Mercedes-Benz Trucks Uptime, resp. Fleetboard.
Výhody:
Jaké funkce nabízí nový portál Fleetboard?
Funkčnost a dostupnost služeb nového portálu Fleetboard se neustále zdokonaluje. Aktuální rozsah služeb naleznete zde: Service Description
Kdo má nový portál Fleetboard k dispozici?
Nový portál Fleetboard je v zásadě k dispozici všem stávajícím zákazníkům využívajícím služby Fleetboard a Mercedes-Benz Trucks Uptime. Zda můžete jako stávající zákazník využívat výhod nového portálu Fleetboard, závisí na stavu technického vývoje a službách, které jste si objednali. Pro další informace se obraťte na svého prodejce.
Mohu i nadále používat starý portál Mercedes-Uptime, resp. portál Fleetboard?
Nový portál Fleetboard v budoucnu zcela nahradí Fleetboard Cockpit, resp. portál Mercedes-Benz Trucks Uptime. Jakmile jste byli jako stávající zákazník pozváni na nový portál, je Vám ještě dočasně umožněn přístup do starého systému. Poté bude Váš uživatelský účet deaktivován.
Jaké jsou předpoklady pro používání nového portálu Fleetboard?
Systémové předpoklady
Pro používání nového portálu Fleetboard doporučujeme prohlížeče Google Chrome, Mozilla Firefox nebo Microsoft Edge. Pro registraci potřebujete e-mailovou adresu.
Požadavky na hardware
Použití nového portálu Fleetboard je vázáno na určité verze hardwaru ve Vašem vozidle, s ohledem na aktuální stav technického vývoje. Informace o podporovaném hardwaru a konfiguraci ve Vašem vozidle si můžete vyžádat u Vašeho prodejce.
Jak získám přístup k novému portálu Fleetboard?
Pro používání portálu Fleetboard je nutná rámcová smlouva Fleetboard nebo smlouva Mercedes-Benz Trucks Uptime. Přístup na portál je možný pouze prostřednictvím personalizované pozvánky pro stávajícího uživatele. Ten může umožnit přístup ke zvoleným vozovým parkům a relevantním údajům.
Jak se zaregistruji na novém portálu Fleetboard, když obdržím pozvánku?
Za tím účelem klikněte na odkaz v pozvánce, kterou jste obdrželi e-mailem. Následně zadejte v registrační masce individuální heslo a přihlaste se.
Podrobný návod k procesu registrace najdete zde:
Jak funguje aktivace, resp. deaktivace vozidla na novém portálu Fleetboard?
Postup při aktivaci a deaktivaci vozidla zůstává nezměněn. Můžete jej nastavit obvyklým způsobem přes Support Center na webové stránce Fleetboard: FleetBoard: centrum online podpory
Funguje služba „Charge Management“ ve stávajících nabíjecích stanicích?
V současné době můžeme podporovat nabíjecí stanice (našich partnerů) Siemens a Engie. Do našeho seznamu denně přibývají další nabíjecí stanice a dodavatelé. Můžeme podporovat všechny nabíjecí stanice s protokoly ISO15118 a OCPP 1.6.
Podporuje služba „Charge Management“ veřejnou nabíjecí síť?
V současné době nepodporujeme veřejnou nabíjecí síť, pouze podnikové nabíjecí stanice. Tuto podporu nabídneme teprve v případě dalšího rozšíření veřejné vysokonapěťové nabíjecí sítě.
Kde získáte informace o stavu nabití akumulátoru a zbývajícím dojezdu?
Údaje o stavu nabití a zbývajícím dojezdu poskytuje přímo vozidlo.
Komunikuje nabíjecí stojan přímo s naším backendem nebo s backendem Siemens a odtud přes rozhraní s námi?
Nabíjecí stojan komunikuje přímo s naším backendem pomocí SIM karty nebo přes internetové připojení zákazníka.
Platí omezení nabíjení na vozidlo nebo na celý nabíjecí stojan?
Pro celý nabíjecí stojan. Poté rozděluje výkon podle kapacity vozidel, případně přes několik připojení zapojených současně.
Kdo mi může pomoci při problému s mým nabíjecím stojanem?
Ano, naše 1. úroveň pak v případě HW problému předává příslušné 2. úrovni výrobce (pouze u oficiálních partnerů, tj. Siemens a EV-BOX).
Jsou zatím nabíjecí stojany k dispozici jen v Německu?
Ne, na všech trzích eActros spolupracujeme s definovanými partnery pro příslušný trh, kteří zajišťují nabíjecí stojany (Siemens nebo Engie/EV-BOX).
Kde najdu informace o Mercedes-Benz Trucks Uptime?
Váš portál Mercedes-Benz Trucks Uptime je integrován v novém portálu Fleetboard.
Jsou služby Fleetboard pro používání služby Mercedes-Benz Trucks Uptime povinné?
Ne, nejsou. Mercedes-Benz Trucks Uptime je součástí servisní smlouvy k vozidlu a nepatří k rámcové smlouvě Fleetboard.
Pro která vozidla jsou k dispozici služby Mercedes-Benz Trucks Uptime?
Používání služby Mercedes-Benz Trucks Uptime je možné pouze ve spojení s nákladním vozidlem Mercedes-Benz.
V současné době je služba Mercedes-Benz Trucks Uptime k dispozici pro konstrukční řady „Actros“, „Antos“, „Arocs“, „Atego“, „eActros“, „Econic“ a „eEconic“ při splnění technických předpokladů, se specifickými výjimkami pro jednotlivé země a vozidla.
Pro podrobné informace o dostupnosti služby se prosím obraťte na svého servisního partnera Mercedes-Benz Trucks.
Jaké jsou systémové podmínky pro použití Fleetboard Cockpit?
Pro optimální využití služeb Fleetboard doporučuje Fleetboard dodržování minimálně následujících systémových podmínek:
Systémová doporučení
Jak provedu aktualizaci Fleetboard Cockpit?
Aktualizaci můžete spustit v rámci Cockpit Client v sekci Pomoc/aktualizace
Kde mohu stáhnout Fleetboard Cockpit?
Nejnovější verzi najdete pod následujícím odkazem:
Aktualizace Cockpitu
Podporuje Fleetboard Evidence času provozní režim pro 2 řidiče?
V rámci Fleetboard Evidence času máte zobrazeny i údaje spolujezdce.
Jaké čtečky karet doporučuje Fleetboard?
Fleetboard doporučuje čtečku karet OMNIKEY 3121 USB.
Kdo spravuje čtečku karet?
Přípojení čtečky karet a popř. instalaci potřebných hnacích zařízení zajistí zákazník.
Kdo poskytne čtečku karet?
Čtečku karet zajistí zákazník.
Jak mohu změnit interval stahování velkokapacitní paměti?
Interval (max. 30denní interval) pro stahování velkokapacitní paměti můžete individuálně nastavit ve Fleetboard Cockpit.
Jak mohu stahování karet řidičů spravovat?
Stahování karet řidičů můžete spravovat v rámci služby Fleetboard Cockpit. Podrobný postup najdete v příručce Fleetboard Cockpit.
Jak nainstaluji aktualizaci karty pro DispoPilot.guide (2. generace)?
Instalační soubor a ostatní informace týkající se stahování/instalace najdete na Aktualizace map
Zapomněl/a jsem heslo. Jak mám postupovat?
Nejdříve se obraťte na svého interního administrátora Fleetboard.
Pokud takového administrátora neznáte, kontaktujte Support prostřednictvím Online Support Center
Existuje u Fleetboard možnost připojení SOAP:
Pro účely integrace telematických údajů Fleetboard do Vašich vlastních IT systémů nabízí Fleetboard rozhraní SOAP.
Další informace najdete na: https://webservices.fleetboard.com
V případě technických dotazů kontaktujte Online Support Center.
Ve vozidle je zabudovaný tachograf Smart. Na co je nutné dávat pozor?
Pozor:
Co ovlivňuje délku trvání aktivace?
Délka aktivace závisí na vícero faktorech jako např. na zabudovaném hardwaru a jeho mobilním přijímači. Zajistěte, aby bylo zapalování v průběhu aktivace alespoň jednou za den zapnuté.
Jak mohu nechat aktivovat své vozidlo?
Vaše vozidlo aktivujte pomocí našeho formuláře
Online Support Center
Jak mohu nechat deaktivovat své vozidlo?
Vaše vozidlo deaktivujte pomocí našeho formuláře Online Support.
Online Support Center
Kde najdu moje číslo smlouvy a zákaznické číslo?
Číslo smlouvy je 10místné číslo ve Vaší smlouvě, které začíná číslem 14“. Zákaznické číslo je 5místné nebo 6místné číslo a nachází se také ve Vaší smlouvě.
Mohu v rámci smlouvy provést změnu z užívání služby Management přepravy na službu Messaging?
Změna smlouvy je možná. K tomu je potřeba změnit rámcovou smlouvu. Kontaktujte v této souvislosti obchodního zástupce: Prodejní kontakty.
Jak dlouho zůstanou data v systému Fleetboard uložena?
Podle typu dat jsou stanoveny různé lhůty pro jejich ukládání, ty lze najít v Nařízeních o ochraně osobních údajů Fleetboard.
Kde najdu přehled mnou zakoupených služeb?
Vámi zakoupené služby najdete ve Vašem potvrzení smluvních ujednání.
Proč dostávám vyúčtování poplatku za připojení a/nebo ročního poplatku?
Vyúčtování poplatku za připojení a/nebo ročního poplatku je součástí obsahu Vaší smlouvy s Fleetboard.
Proč je do vyúčtování zahrnuto vozidlo, které se již nenachází v mém vozovém parku?
V tomto případě to vypadá, že nebyla provedena deaktivace vozidla. Vozidlo, které již není součástí Vašeho provozu, můžete kdykoli prostřednictvím našeho online formuláře deaktivovat. Pokud jste vozidlo již prodali nebo vrátili, potřebujme doložit doklad jako např. smlouvu s leasingovým partnerem nebo doklad o prodeji vozidla.
Kdy jsou faktury vystavovány?
Faktury jsou vystavovány vždy na začátku měsíce.
Chtěl/a bych podat žádost o zařazení partnerské flotily. Jak mám postupovat?
V Online Support Center v části „Administrativní nápověda“ vyberte nejdříve „Propojení s vozovým parkem partnera“ a poté „Objednat propojení“.
Respektujte podmínku, že formulář musí být podepsaný kompetentní kontaktní osobou z hlavní flotily majitele.
Jaké funkce nabízí Fleetboard Fleet.app?
> analýza výkonu s hodnocením stylu jízdy a obtížnosti výkonu (ve vztahu k vozidlu nebo k řidiči)
> zaznamenávání jízd (pozice, průběh tras)
> odesílání textových zpráv řidičům
> přehled průběhu doby řízení
> doba řízení a odpočinku
Kde mohu Fleetboard Fleet.app stáhnout?
Aplikace Fleetboard lze stáhnout v Google Play Store, Apple App Store.
Jaké funkce nabízí aplikace Fleetboard Driver?
Pro řidiče důležité informace ze služeb Management času, Analýza výkonu a Track & Trace.
Jak mohu změnit číslo karty řidiče v aplikaci Fleetboard Driver?
Přihlaste se pro tento účel prostřednictvím Vaší e-mailové adresy a osobního hesla do Fleetboard Driver.
V registrační kartě Můj profil“ máte nyní možnost v sekci Obnovit kartu řidiče“ provést změnu čísla karty řidiče.
Jak mohu zaregistrovat řidiče do Fleetboard Driver?
1. V aplikaci se zaregistrujte zadáním svého jména, e-mailové adresy, jazykové verze, hesla a potvrďte souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami.
2. Bude Vám doručen e-mail, prosíme o jeho potvrzení.
Kde stáhnu aplikaci Fleetboard Driver?
Aplikace Fleetboard lze stáhnout v Google Play Store a Apple App Store.
Které služby Fleetboard si musím koupit, abych mohl/a v aplikaci Fleetboard Driver sledovat data v rámci Performance Coach, Time Manager, Moje Vozidlo?
Pro následující náhledy musí být zakoupena příslušná služba:
Pro Time Manager je nutné zakoupit službu Evidence času.
Pro Performance Coach je nutné zakoupit službu Analýza výkonu.
Pro Moje Vozidlo je nutné zakoupit službu Track & Trace.
Jak mohu jako řidič číst data v rámci Performance Coach, Time Manager, Moje Vozidlo?
1. Po registraci a prvním přihlášení bude zobrazena verifikace karty řidiče.
2. Proveďte následující čtyři kroky.
3. Potom v rámci aplikace přidejte kartu řidiče a zemi jejího vystavení.
4. Následně přidejte stav km vozidla Fleetboard, u něhož je karta zasunuta do čtečky.
5. Aby došlo k přenosu dat, je nutné, aby bylo vozidlo cca 15 minut v pohybu. Fleetboard nyní automaticky ověří, zda data uvedená v aplikaci souhlasí s daty Fleetboard.
7. (Pozor, proces verifikace může trvat až 24 hodin)
8. Proběhla-li verifikace úspěšně, automaticky obdrží Váš dispečer zprávu do Cockpit, aby data schválil.
9. Jakmile budou data schválena, budete je moci v aplikaci sledovat.
10. Neproběhla-li verifikace úspěšně, zkontrolujte Vámi zadané údaje a verifikaci karty zopakujte.
11. Pokud ani potom nebude verifikace úspěšně dokončena, kontaktujte nás přes aplikaci.
Mám zájem o produkty/služby Fleetboard. Na koho se mohu obrátit?
Zde najdete přehled našich kontaktních partnerů pro odbyt: Prodejní kontakty
Kam mohu zaslat moji žádost o zaměstnání / kde mohu zjistit stav mé žádosti?
Vaše žádost o zaměstnání musí být doručena prostřednictvím www.daimler.com/career. Na tomto portálu můžete zjistit také stav Vaší žádosti.
Kde mohu zakoupit reklamní prostředky Fleetboard?
Naše reklamní prostředky nejsou prodejné. V případě Vašeho zájmu se obraťte na obchodního zástupce.